Tuesday, March 27, 2012

Hantaran

Salam dan hai semua..
Hari ni saya nak cerita tentang proses membuat hantaran..mula2 mak saya nak gubahkan semua hantaran2 ni..tp disebabkan kesuntukkan masa, jadi mak saya sempat gubah 1,2 hantaran je..yg lainnya adik saya yg gubahkan..saya cuma tolong sikit2 aje..sebab mmg dah xde masa..dan kalau kamu semua nak tau,semua hantaran ni digubah 2 hr sebelum majlis..(aje mmg giler la..sebab nya kami buat hantaran utk dua2 belah pihak,memandangkan pihak lelaki jauh dan xnak amik risiko takut nanti hantaran tu dah jadi mcm belacan bila sampai kuantan nanti) huhuhu..jadi, saya cadangkan pihak kami yg buat kedua2 nya..B plak mula2 xnak..yela..mcm x best la plak kan..x surprise la mcm tu..tp xpela..nanti2 tgk jugak..huhu..akhirnya B mengalah..yess..hehehe...
Dgr nak gubah hantaran ni mcm senang je kan..tp rasanya bg saya dan adik saya ni..mcm nak pecah otak jugak la mencari idea mcm mane nak gubahnya..risau tkt nanti brg terjatuh waktu berarak tu..yela..kami ni bkn expert orgnya dalam mengubah2 tu..tp skit2 tu boleh la..cantik la jugak..(wah..puji diri sendiri..hahha)..sehari sebelum akad nikah tu..mlm tu kami beramai2 buat bunga rampai..tumbuk daun inai..wah..memang meriah la waktu tu..kat bawah ni ada saya masukkan beberapa keping gambar waktu gubah hantaran, tumbuk inai..dan gambar brg hantaran yg dah siap digubah..Enjoy!!
Mengubah hantaran
Mengubah hantaran
Proses membuat hantaran dan bunga dip
Proses membuat bunga rampai
Acara menumbuk inai
Hantaran pihak perempuan untuk pihak lelaki
Ini hantaran dr pihak lelaki untuk pihak perempuan

No comments:

Post a Comment