Friday, November 4, 2016

THROWBACK..BUNGA DIP DAN BARANG HANTARAN

Kali ni nak cita ttg bunga dip dan gubahan hantaran masa aku kawin dulu..tetiba je kan..feeling2..hahaha..duk buat keja td..sambil belek2 gambar...sekali terjumpa gambar nie..tu yang tetiba je teringat semula..

Actually masa aku kawin dulu..aku x bercerita sgt ttg ni semua..masa tu masih newbie dlm berblog nie..so mmg xde cita sgt..kalau ade sikit je..utk bunga pahar..aku buat bunga dip..byk kenangan bunga dip nie..arwah papa aku yg buat..tu yg bila td tgk gambar..sedih sgt..mmg excited dia siapkan..byk tau..bukan sikit2 dia buat..berbulan2 nak siapkan..

First time dia buat bunga dip nie..beria dia buat..sbb aku yg nak kan bunga dip nie..





Nie la bunganya..sampai pedih jari2 dia nak memintal2..huhu..terima kasih papa..smpai hari ni bunga ni aku simpan elok..kenangan terindah..

Yg pink tu tema warna kat rumah aku..yg Bunga dip merah tu bunga rose..mama aku yg buatkan..utk pihak lelaki kasi pd aku..hahaha..kelakar kan..sebab kan side lelaki xde yg pandai buat bunga dip..nak xnak tempah..dgn rela hati mama aku buatkan..huhuhuu..

Hantaran side aku n side lelaki pun mama aku n aku yg buatkan...aku sekadar tlg je la..byk nya mama aku yg buat..hehehee..mama aku mmg minat sgt buat2 benda nie..dr abg aku kawin..dia yg buatkan..dan smpai sekarang dia buat org tempah..

Hantaran dr pihak perempuan utk pihak lelaki

Hantaran pihak lelaki utk pihak perempuan









Gambar dari jarak dekat..Antara sebahagian hantaran dr pihak perempuan






                            Gambar dari jarak dekat..antara sebahagian hantaran dr pihak lelaki



Kadang2 bila tgk semula..ingat semula kenangan2 yang lepas ni ada satu perasaan lain kan..korang pernah rasa x?? Rasa mcm mula2 baru kawin..hahaha..itu aku la..korang xtau la..tp aku mmg suka ingat semula benda2 yg best yg dah lps2..rasa feel happy tu lain..hehehee..

Tapi yg aku sedih sikit..bila tgk bunga dip yang arwah papa aku buat tu la...emmm..mesti nangis..teringat betapa gigih nya dia nak siapkan..ok weehh..aku stop dulu..tetiba sedih plakk...byyyeeeee...


Alfatihah **papa dalam kenangan 10/4/1054-29/11/2014** :(:(:(:(:(:(


2 comments:

  1. bunga dip ni mahal dulu kan kak ayu.. tapi cantik. lepas kawen boleh guna lagi hias rumah pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..kalau beli yang dah siap lagi mahal..ni save la sikit buat sendiri..tp bercinta nak siapkan..huhuhuuu

      Delete