Wednesday, May 11, 2011

aPe NAk Jadi dgN Dunia hr NiE.....

Ape la nak jd dgn dunia hari nie...Mcm2 dibuatnya...susah jugak bila dah "terlalu pandai dan terlalu kreatif" ni..benda yang dah expired pun blh dibuat jual balik...
aku pun xtau ape jenis orang nie daaa....

Rasa mcm susah nak percaya kan ada org sanggup buat mcm ni pada orang lain..ape la jd pada orang yg minum, makan, guna benda alah yang dah expired tu..tp aku xnafikan mmg zaman canggih dan serba moden ni orang sanggup buat mcm2 utk minimum kan cost dan maximum kan profit dia..aku pun penah berdepan dgn orang yang mcm nie...alasan dia bla dia masak balik makanan tu semua kuman2 mati...senang kan jawapan dia...

aku rasa nak tunjal2 je kepala dia tu...dah la benda tu makanan..akan menjadi darah daging orang yg memakan tu...sanggup dia buat kerja2 mcm tu...entah la ye..aku nak komen lebih2 xnak la..tp aku mmg rasa jijik sangat dengan orang yang mcm nie..orang yang xde hati perasaan..atau lebih tepat lagi orang tu xde akal...Allah bagi kita akal, gunakan la sebaik mungkin..jgn tau nak kaut untung je..
xberkat rezeki tu..

Kepada orang2 yang berniaga di luar sana..berniaga la dengan cara yang bersih dan jujur la.. biarpun customer tu x tau..tp jujurla sikit..tanamkan rasa tanggungjawab dlm diri tu..jgn pentingkan diri sendiri jer..pk la..kalo benda tu jadi pada kita mcm maner?? tepuk dada tanya selera la yer.....
daaaaaa.....

No comments:

Post a Comment